FITNESS

Tabata

tabata

Διώξτε μακριά το λίπος σε 4 λεπτά!

Όσο περίεργο κι αν ακούγεται είναι γεγονός. H Tabata αποτελεί την τελευταία τάση εκγύμνασης για όλους τους αστέρες του Hollywood και υπόσχεται να σε κάνεις να χάσεις κάθε γραμμάριο παραπανίσιου λίπους μόλις σε 4 λεπτά.

Το Tabata training είναι μια μέθοδος εκγύμνασης που πήρε το όνομά του από τον Ιάπωνα ερευνητή δρ. Izumi Tabata που τη δημιούργησε. Είναι μια μέθοδος ολιγόλεπτης γυμναστικής σε πολύ έντονους ρυθμούς ή διαφορετικά ένα σύντομο πρόγραμμα διαλειμματικής προπόνησης όπου περίοδοι έντονης άσκησης εναλλάσσονται με σύντομες περιόδους ξεκούρασης. Στην πράξη πρόκειται για 4΄ έντονης διαλειματικής γυμναστικής που χωρίζονται σε 8 σετ. Κάθε σετ περιλαμβάνει 20΄΄ άσκησης και 10΄΄ ανάπαυσης. Η οποία ενισχύει την αντοχή και τον μεταβολισμό σας.

Μέθοδος Tabata μπορεί να ακολουθήσει όποιος έχει στόχο τη γρήγορη καύση περιττού λίπους αλλά και την ενδυνάμωση των μυών. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους και όπως ακριβώς σε όλα τα έντονα προγράμματα fitness το επίπεδο δυσκολίας καθορίζεται ανάλογα με τις αντοχές και την ταχύτητα εκτέλεσης των ασκήσεων από τον κάθε έναν. Γενικότερα όμως είναι ένα απαιτητικό πρόγραμμα και συστήνεται κυρίως σε αυτούς που έχουν κάποια επαφή με το αερόβιο. Το κλειδί σε μια πετυχημένη συνεδρία Tabata είναι να μπορέσεις να πιάσεις τα υψηλά επίπεδα έντασης. Αν είσαι αρχάρια όσον αφορά την σωματική άσκηση ή έχεις καιρό να ασκηθείς, καλό είναι να ξεκινήσεις αργά και σταθερά.

Η Tabata χαρακτηρίζεται ως έντονη και απαιτητική άσκηση γι’ αυτό καλό είναι να έχετε στον νου σας μερικά πράγματα:

  • Το μέγιστο των δυνάμεων κάθε ανθρώπου είναι διαφορετικό, γι’ αυτό αν νιώσετε αδιαθεσία πρέπει να σταματήσετε.
  • Αν είστε αρχάριοι ή έχετε καιρό να ασκηθείτε, καλό είναι να ξεκινήσετε με αργό ρυθμό και ίσως χρειαστούν κάποιες παραλλαγές του προγράμματος (π.χ. λιγότερη ένταση στην άσκηση και μεγαλύτερα διαλείμματα).
  • Πριν ξεκινήσετε, συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. Όσοι αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα υγείας (π.χ. υψηλή πίεση, καρδιαγγειακά προβλήματα) και οι έγκυες γυναίκες χρειάζεται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και ίσως να μην μπορέσουν να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα. Σε κάθε περίπτωση, η γνώμη των ειδικών (γιατρού, γυμναστή) κρίνεται απαραίτητη.

Close