ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ

Σαρακοστή, νηστεία και υπέροχες νηστίσιμες συνταγές

σαρακοστή

Βαδίζουμε πλέον ήδη στην πρώτη εβδομάδα της Σαρακοστής. Η Σαρακοστή αποτελεί τη μεγαλύτερη περίοδο νηστείας και συνάμα μια καλή ευκαιρία για διατροφή και αποτοξίνωση. Ξεκινάει την Καθαρά Δευτέρα και ολοκληρώνεται την ημέρα του Πάσχα.

Η Σαρακοστή σημάνει τον ερχομό της άνοιξης. Κατά την περίοδο αυτή αποφεύγουμε το κρέας, τα γαλακτοκομικά, το λάδι και το κρασί. Επιλέξτε θαλασσινά, μακαρονάδες, νηστίσιμα γλυκά και οργανώστε κατάλληλα την κουζίνα και τη διατροφή σας. Τα ψάρια επιτρέπονται την 25η Μαρτίου και την Κυριακή των Βαΐων, όπου παραδοσιακά προτιμάται ο συνδυασμός μπακαλιάρου με σκορδαλιά.

Η νηστεία αποβλέπει σε σωματική και πνευματική κάθαρση, εν όψει του Πάσχα. Πέρα από τα αρνητικά για πολλούς, λόγω της αποχής από το κρέας, η χορτοφαγική διατροφή έχει και πολλά οφέλη για τον οργανισμό.

Παρακάτω σας παραθέτουμε μια λίστα με ιδέες, μαζί με όλα όσα «επιτρέπεται» να καταναλώνετε τις μέρες αυτές:

 

  • Όσπρια (φασόλια – φασολάδα – ρεβίθια – φακές – αρακάς – μαυρομάτικα- γίγαντες)
  • θαλασσινά ( γαρίδες – χταπόδι – καλαμάρι- καλαμαράκια – μύδια – σουπιές)
  • σουπιές με σπανάκι
  • ξηροί καρποί
  • πατάτες / πατατοσαλάτα / πατάτες γιαχνί / πατατοκεφτέδες
  • ρύζι / ριζότο / ριζότο λαχανικών / ριζότο μανιταριών /μυδοπίλαφο / λαχανόρυζο
  • γεμιστά
  • σαλάτες / μανιταροσαλάτα / μελιτζανοσαλάτα / ταραμοσαλάτα
  • νηστίσιμες πίτες / σπανακόπιτα / κρεμμυδόπιτα / μανιταρόπιτα
  • μακαρονάδες / μακαρόνια με θαλασσινά / αστακομακαρονάδα / μακαρόνια με πέστο / μακαρόνια με σάλτσα λαχανικών
  • φρούτα & λαχανικά
  • χόρτα
  • ντολμαδάκια Γιαλατζή
  • μπριάμ
  • αγκυνάρες
  • πατζάρι
  • σούπες
  • ψωμί
  • δημητριακά
  • Νηστίσιμη πίτσα με ρόκα
  • Σουβλάκια μανιταριών

Ποιος είπε ότι τη νηστεία δεν μπορείτε να φάτε γλυκά; Ορίστε μερικές ιδέες για να γλυκαθείτε!

 

  • Χαλβάς
  • κέικ με πορτοκάλι (νηστίσιμο)
  • κουλουράκια με σουσάμι
  • λουκουμάδες
  • μηλόπιτα (νηστίσιμη)
  • νηστίσιμο τσουρέκι

Φροντίστε να μην στερήσετε τα βασικά στοιχεία από τη διατροφή σας.

Ενισχύστε το γεύμα σας με πολυβιταμίνες, συμπληρώματα διατροφής και τροφές πλούσιες σε ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες.

Καλή Σαρακοστή!

σαρακοστής

Close