ΥΓΕΙΑ

Ονυχοφαγία: πως να τη σταματήσετε

Η ονυχοφαγία, το να τρώτε τα νύχια σας δηλαδή, μπορεί να μη σας φαίνεται σοβαρή υπόθεση, αλλά απλά μια ανόητη συνήθεια που καταστρέφει το μανικιούρ σας. Μακάρι να ήταν έτσι. Αν αυτή η συνήθεια γίνει χρόνια (δηλαδή την κάνετε όλη την ώρα), μπορεί να προκαλέσει σοβαρά δερματικά προβλήματα όπως λοιμώξεις, φλεγμονές, ακόμα και δυσμορφίες στα

νύχια

.

Αν το παρακάνετε ενδέχεται να καταλήξετε με σημάδια και μόνιμες βλάβες. Η

ονυχοφαγία

είναι δύο ειδών. Για μερικούς ανθρώπους, είναι απλώς μια περιστασιακή συνήθεια, ενώ για άλλους, μπορεί να προκληθούν δυσφορία και διαταραχές, καθιστώντας την ένα κλινικό πρόβλημα.

Ανεξαρτήτως του είναι, είναι σημαντικό να σταματήσετε την ονυχοφαγία. Ακολουθήστε τους παρακάτω τρόπους για να το επιτύχετε!

1. Αγοράστε μανό με άσχημη μυρωδιά

Βάψτε τα νύχια σας με μανό που δεν έχουν καλή μυρωδιά και σας φαίνεται ενοχλητική. Ακόμα και αν δε συνειδητοποιείτε καν ότι τρώτε τα νύχια σας, αυτό σίγουρα θα σας κάνει να το καταλάβετε.

2. Πληρώστε για να κάνετε μανικιούρ

Η Αμερικανική Ακαδημία Δερματολογίας υποστηρίζει ότι μερικές φορές, το μόνο που χρειάζεστε είναι μια ακριβή και όμορφη υπενθύμιση για να ξεφορτωθείτε αυτή την κακή συνήθεια. Είναι λογικό: αν έχετε φτιάξει τα νύχια σας δίνοντας κάτι παραπάνω είναι λιγότερο πιθανό να θέλετε να τα χαλάσετε.

3. Αναγνωρίστε τις αιτίες της ονυχοφαγίας

Εάν τρώτε τα νύχια σας από νευρικότητα, συλλογιστείτε πότε και από πού προκύπτει η ένταση. Για παράδειγμα, ίσως παρατηρήσετε ότι όταν έχετε μια προθεσμία, αισθάνεστε την ανάγκη να κάνετε κάτι με τα χέρια σας, με αποτέλεσμα να στρέφεστε στα νύχια σας. Γνωρίζοντας την αιτία είναι πιθανό να μπορέσετε να αλλάξετε και την αντίδρασή σας – βάζοντας για παράδειγμα τα χέρια σας στα γόνατά σας, αντί για το στόμα σας όταν αισθάνεστε ανήσυχοι. Άλλες στρατηγικές χαλάρωσης, όπως η βαθιά αναπνοή μπορεί να βοηθήσει, επίσης.

4. Αλλάξτε τις προσδοκίες σας

Οι άνθρωποι που υποφέρουν από ονυχοφαγία τείνουν να είναι τελειομανείς, με αποτέλεσμα να πιέζουν τον εαυτό τους πολύ και να νιώθουν ότι δεν είναι αρκετά καλοί. Αυτού του είδους καταστάσεις ενεργοποιούν το δάγκωμα των νυχιών. Καταγράψτε τις προσδοκίες σας και στη συνέχεια σκεφτείτε: τι είναι μια πρόκληση, αλλά εφικτός στόχος, πόσο καλές επιδόσεις έχω σε σύγκριση με άλλους ανθρώπους στη θέση μου, κλπ. Ο στόχος είναι να εμποδίσετε το δάγκωμα των νυχιών αντιμετωπίζοντας τις σκέψεις και τα συναισθήματα που το προκαλούν.

5. Επισκεφθείτε έναν ειδικό

Μερικές φορές, η συνήθεια απλά δεν μπορεί να σταματήσει. Εάν έχετε ιατρικές επιπλοκές από το δάγκωμα -ή αν σας συνήθεια συνδέεται με ψυχολογικά προβλήματα, όπως διαταραχές άγχους (ή νομίζετε ότι θα μπορούσε να είναι) ένας επαγγελματίας ψυχικής υγείας μπορεί να παρέχει την υποστήριξη που χρειάζεστε. Υπάρχουν πολλοί επαγγελματίες που ειδικεύονται σε συνθήκες όπως η ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή και μπορούν να σας βοηθήσουν να κόψετε τη συνήθεια για τα καλά.

Close